A cukrászdai művészeknek is kell egy kis kikapcsolódás a magyar tengeren

A művészetnek számos ágazata van, ezek közül többet is űzök: festek, zongorázom, énekelek, táncolok. A szakmám pedig a cukrászat, amiben most már ott tartok, hogy egy kisebb, divatos stílusú cukrászdában sütök egyedi és tradicionális sütiket. A kedvenc részem a kísérletezés mellett a díszítés. Csodás látni, ahogy a cukormáz, a csoki vagy egyéb díszek megszínesítik az édes falatokat. Ezen a kreativitásomat is ki tudom élni, az esztétikai igényemet is kielégíti. Eleinte nehéz volt a munka pályakezdőként, mert persze szakmai gyakorlatként a legalja munkát végeztették velünk, de aztán egyre magasabbra lépkedtem a ranglétrán és persze még mindig nem álltam meg. Szeretem a munkatársaimat, a munkakörnyezetemet, szeretem a süteményeket, amiket készítünk. Minden reggel motiváltan megyek be a cukrászdába, kíváncsian, hogy ma vajon mi fog belőle kisülni.

A kollégáimmal elhatároztuk nyár elején, hogy jó lenne közösen elmenni valamilyen csapatépítő programra. Nem vagyunk sokan, úgyhogy nem is volt olyan nehéz összeegyeztetni egy mindenki számára megfelelő időpontot. Megszavaztuk, hogy menjünk el vitorlázni a Balatonra. Abban biztosak voltunk, hogy valami vízközeli programon szeretnénk részt venni, így szóba jött a kajak, kenu, csúszdapark, sima strandolás és lángosozás, de amint valaki felhozta a vitorlás hajó ötletét, egyöntetűen megállapodtunk mellette. Nekem jutott a feladat, hogy utánanézzek, hol tudunk a legolcsóbban minőségi hajót bérelni a lehető legjobb szolgáltatásokkal és persze kapitánnyal együtt. A legtöbbünk már vett részt vitorlás hajózáson, de senkinek nincs vezetői engedélye hozzá, úgyhogy mindenképpen szükség volt egy képzett kapitányra és egyben túravezetőre.

Hamar megtaláltam a balatonPro nevű oldalt, ahol a https://balatonpro.hu/hajoberles-balaton/ link alatt minden információt el tudtam olvasni a bérlésről. A BalatonPro fő kikötője Siófokon található, de tudnak hajókat indítani más városokból is, mert azok kikötőiben is vannak vitorlásaik: Fonyódon, Alsóörsön és Balatonfüreden is. Ezek mind a Bahart kikötőlánc tagjai, így a bérlők minden Bahart kikötőben ingyen köthetnek ki. Jelenleg 8 vitorlás hajójukat lehet kibérelni, amelyek különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, más-más igényeket elégítenek ki. Ez lehetővé teszi, hogy minden csapat kedvére válogathasson és kiválassza az elképzeléseihez leginkább passzoló hajót. A https://balatonpro.hu/hajoberles-balaton/ oldalon arról is kapunk információt, hogy mennyire kényelmesek és jól felszereltek a vitorlás hajóik: fockroller, bimini, hűtő, WC az alapfelszerelés részét képezik, de a nagyobb hajókon sütés-főzésre , alvásra, zenehallgatásra és TV-nézésre is van lehetőség számos egyéb extrán kívül. Ha több napra béreljük a hajót, még ételek bekészítését is kérhetjük.

Széleskörű szolgáltatásokból válogathatunk a BalatonPro-nál. Egy vitorlás kirándulás kapitánnyal nagyszerű program lehet azoknak, akik még sosem vitorláztak, vagy akik már részt vettek hozzá oktatáson, de még bizonytalannak érzik magukat ahhoz, hogy egyedül vezessenek egy vitorlás hajót. Vitorlás alapoktatást is igénybe vehetünk, ahol az alapfogalmakat sajátítjuk el, valamint a hajó egyes elemeinek működését, ezeket ki is próbálhatjuk. Ekkor a kapitány a hajón tartózkodó maximum négy emberrel külön-külön foglalkozik. 2 órás vitorlás kirándulástól elkezdve akár több naposat is tervezhetünk a BalatonPro-nál. Persze minél több időre megyünk, annál több a lehetőség. Egy egész napos kirándulás során például van időnk kikötni a túlparton és sétálni, majd visszahajózni, fürdeni a Balaton közepén, csapatépítő játékokat játszani vagy akár az alapoktatáson részt venni. A csapatépítő rendezvényeknél is nagyon sok szolgáltatást felsorolnak a https://balatonpro.hu/hajoberles-balaton/ oldalon. Mi végül egy egész napos túrára mentünk és nagyon jól éreztük magunkat. Bátran ajánlom a BalatonPro-t, mert a szervezés és az élmény is kifogástalan volt.